اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

فارس من| غفاری: طرح اشتغال‌زایی در منطقه نهال‌کاری سوادکوه ممنوعیت قانونی دارد

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری گفت: طرح اشتغال‌زایی در سوادکوه در منطقه‌ای ارائه شده که برای نهال کاری بوده و ممنوعیت قانونی دارد.

فارس من| غفاری: طرح اشتغال‌زایی در منطقه نهال‌کاری سوادکوه ممنوعیت قانونی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای با عنوان «ایجاد 10 هزار اشتغال در مازندران در بن‌بست سازمان جنگل‌ها» خواستار پیگیری خبرنگاران فارس در این زمینه شدند، آنان در توضیح این سوژه عنوان کردند؛ استاد دانشگاه تهران اهل روستای جوارم بخش زیراب شهرستان سوادکوه که فوق دکتری اصلاح نژادش را از کانادا گرفته و چند طرح علمی با اشتغالزایی و سود اقتصادی را در کشور دارد به خاطر علاقه به شهرستان محروم سوادکوه طرحی داده که ۵ هزار هکتار از ۱۵ هزار هکتار مراتع شیب‌دار و کم بازده را اجاره دهند تا در ۵ سال و در هر سال یک فاز را اجرایی کند که ۱۰ هزار اشتغالزایی مستقیم با سود ده‌ها میلیاردی را در طرح مجتمع کشاورزی و دامداری سوادکوه تنظیم کند.

استاندار سابق دو بار با معاونانش بازدید کرد و اردشید نجاتی جوارمی هم در شورای اداری استان مازندران به سوالات مدیران کل هم پاسخ داد و این طرح با موافقت استان به سازمان جنگل‌های کشور برای تایید نهایی رفت که در آنجا به بن بست خورد.

در سال جهش تولید اگر این طرح انجام شود جهش بزرگ تولید و اشتغال در مازندران خواهد بود که درخواست ما این است تدبیری انجام شود تا مردم شهرستان از بیکاری نجات پیدا کنند.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ  منطقه ساری در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: این طرح چند سال گذشته ارائه شده بود.

فتح‌الله غفاری افزود: اینکه ۵ هزار هکتار آن هم مرتع ییلاقی به یک فرد اجاره داده شود، امکان‌پذیر نیست.

وی بیان کرد: این طرح در منطقه‌ای ارائه شده که برای نهال کاری بوده و ممنوعیت قانونی دارد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول